- Opening en Welkom
Remco Reiding opent de vergadering om 20.00 uur en heet alle aanwezige leden welkom. Deze ALV wordt gecombineerd met de aftrap van het nieuwe seizoen. Aanwezigen: Alexander, Dennis, Marco, Jeroen, Harold, Roland, Chantal, Fernando, Peter, Ferdy, Gabrielle, Marcel, Simon, Rob, Frank, Guido, Hans, Remco, Martin, John, Sam, Judith, Vincent.
- Terugblik afgelopen seizoen
Ten eerste dank aan onze nieuwe hoofdsponsor Jumbo!
Remco geeft een korte terugblik op het afgelopen seizoen. Vele jeugdteams vierden hun kampioenschap; met name zijn we trots op het kampioenschap en promotie van JO19-1! Het eerste elftal heeft zich goed gehandhaafd in de derde klasse. De Voetbalschool is uitgebreid; damesvoetbal groeit en de samenwerking met scholen is nieuw leven ingeblazen.
Er is zeer veel werk verricht aan de accommodatie: realisatie veld 5, nieuwe fietsenstalling, LED-verlichting, hekwerk 1ste veld en Cv-installatie. Speciaal wordt de event-commissie vermeld die mooie avonden heeft georganiseerd!
- Samenstelling bestuur
Via een organogram wordt de beoogde samenstelling van het bestuur toegelicht:
- Remco: voorzitter
- Guido: financiële zaken (hij zoekt een opvolger)
- Frank: jeugdvoorzitter tot eind 2018
(hij stopt in verband met zijn drukke werkzaamheden bij zijn nieuwe baan) - Rob: facilitaire zaken
- Hans: secretariële zaken
Invulling van andere openstaande vacatures wordt genoemd:
- Sam: trekker a.i. sponsorcommissie i.c.m. communicatie intern/extern
- Fernando: aanspreekpunt jeugdzaken vanuit TC
- Willem (van Empelen): aanspreekpunt seniorenselectie vanuit TC
Enkele openstaande vacatures worden genoemd:
- Jeugdvoorzitter (en bestuurslid)
- Voorzitter TC (en bestuurslid)
- Penningmeester (en bestuurslid)
- Ledenadministratie
- Coördinatie breedtesport senioren
Actie: deze vacatures duidelijk en met korte omschrijving op de website plaatsen
De ALV keurt alle benoemingen goed en feliciteert Remco met het voorzitterschap!
- Uitdagingen seizoen 2018 2019
De volgende uitdagingen zijn besproken:
- Extra kleedkamers
Nu we 5 velden hebben zijn we op zoek naar mogelijkheden voor minimaal 2 extra kleedkamers. Gesprekken met gemeente en SRO volgen. Opties: portacabin (nieuw/oud; huur/koop); schuiven met ruimtes intern, nieuwbouw. Heeft hoge prio. - Sponsorcommissie
Het sponsorprogramma heeft een start gehad met een event en een sponsorprogramma. Sam wordt de aanjager (a.i.). Hulp wordt gevraagd; we staan voor een enorme uitdaging invulling te geven aan dit programma.
Vraag: wat gebeurt er met de kantinevloer?
Antwoord: we erkennen de noodzaak, maar past komend seizoen niet in de begroting
Vraag: Kan de selectie jeugd meer contributie betalen? Ze krijgen ook meer
Antwoord: goed punt; gaan we bespreken
Vraag: Gaan we een financiële bijdrage vragen aan leden die geen vrijwilligerswerk doen?
Antwoord: Nee, daar is al over gesproken, doen we voorlopig niet, uit principe en het is praktisch ook lastig in te richten.
Vraag: Kunnen jeugdtrainers van de jongste jeugd meer ondersteuning krijgen
Antwoord: ja, daar is al extra aanbod voor
Vraag: Kunnen we minder uitgeven aan personeel en vrijwilligersvergoedingen
Antwoord: We betalen alleen mensen op cruciale posities
- Toelichting per commissie, wat doe je, hoe en met wie?
Hans geeft invulling aan de wens vanuit de vereniging meer structuur aan te brengen in de vereniging. En beter intern te communiceren. Dat laatste is eerder gedaan door te starten met de ASCN Nieuwsbrief, smoelenboek, organogram en meerjarenplan. De opzet is met alle commissie besproken. De structuur van de vereniging wordt toegelicht via het organogram. Per bestuurlijke portefeuille zijn een aantal commissies aan het werk:
- Financiële zaken: Ledenadministratie; Kas-telling; financiële administratie
- Jeugdzaken: Breedtesport jeugd, begeleiding, ABC, VOG en GCA
- Facilitaire zaken: Beheer sportpark, beheer kantine, technisch beheer, inkoop en eventcommissie
- Secretariële zaken: Wedstrijdzaken, scheidsrechterscie, maatschappelijke projecten
De volgende leden, veelal trekkers vanuit de commissie, geven een korte toelichting op hun werkzaamheden:
- Dennis: parkbeheer
- Gabrielle: kantinebeheer
- Jeroen: technisch beheer
- Rob: materiaalbeheer en events
- Frank: jeugdzaken
- Alexander: wedstrijdzaken
- John: scheidsrechterscie
- Hans: maatschappelijke projecten
- Guido: commissies binnen financiële zaken
Vraag: nemen we trainers/leiders mee in de huisregels?
Antwoord: jazeker, daar zijn startavonden voor gepland; animo is echter erg laag.
Alle sprekers worden bedankt voor hun inbreng!
- Jaarrekening S17/18 en begroting S18/19
Guido geeft een toelichting. Kort resume: resultaat over 2017/18 was in lijn met vorig jaar en is 6K beter dan begroot; werkelijke resultaat is nihil. Cijfers zijn opvraagbaar bij Guido.
De ALV keurt de Jaarrekening 2017/2018 goed en verleent het bestuur decharge voor het gevoerde beleid over afgelopen jaar. De begroting voor komende seizoen 2018-2019 wordt ook goedgekeurd.
- Sluiting
Vraag: kan ASCN een rookvrije vereniging worden
Antwoord: goede suggestie; gaan we als agendapunt opnemen
Vraag: wordt bij inschrijving van nieuwe leden een lijst van vrijwilligerswerk bijgehouden
Antwoord: ja, is ingeregeld
Remco sluit de ALV om 22.55 uur.