Ongetwijfeld hebben jullie ervaren dat de club volop in beweging is. Er wordt een aantal slagen gemaakt om de club professioneler te besturen. Eén van deze slagen betreft de verandering in de inning van de contributie, met ingang van het nieuwe seizoen 2016/2017, zoals in de ledenvergadering van 9 mei jl. is goedgekeurd.
In het verleden kostte het vaak moeite alle contributies tijdig te innen. Dat willen we graag verbeteren. Daarom zal vanaf komend seizoen de inning worden uitbesteed aan ClubCollect, een organisatie die ruime ervaring heeft met het innen van contributies. Voor de duidelijkheid: ClubCollect is geen incassobureau. Eventuele inschakeling van een incassobureau is een beslissing die bij de club ligt en blijft liggen.
Het samenwerkingsverband met ClubCollect levert zowel de leden als de club voordelen op. Het voordeel voor de leden is het grote gebruiksgemak waarmee de betalingen voldaan kunnen worden en de mogelijkheid om gespreid te betalen in 4 termijnen met een interval van 30 dagen (voor gespreid betalen wordt een klein bedrag in rekening gebracht). En voor de club als voordeel heel veel minder administratief werk.
Wat betekent dit samenwerkingsverband concreet?
ClubCollect neemt de administratieve verwerking van de contributie-inningen over. ClubCollect zal op 15 augustus 2016 namens de vereniging naar ieder lid een e-mail, SMS of brief verzenden met het verzoek de contributie te voldoen. In deze berichten is een link opgenomen. Via deze link komt u op uw persoonlijke betaalpagina van ClubCollect en kunt u uw factuur inzien, downloaden en betalen per automatische incasso of via iDEAL.
Hierbij kunt u aangeven deze betaling in één keer te voldoen of in 4 termijnen. De betalingen verlopen via automatische incasso of via iDEAL en zijn daarom 100% veilig. Een deel van uw persoonsgegevens (naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer) zal hiervoor worden verstrekt aan ClubCollect en zullen alleen zichtbaar zijn voor de penningmeester, voor ClubCollect en u als clublid.
Indien de club nog niet beschikt over uw (juiste) mobiele telefoonnummer en/of e-mailadres dan graag het verzoek de juiste gegevens (NAW, telefoonnr., email) zo spoedig mogelijk per mail door te geven aan ledenadministratie@ascnieuwland.nl of via www.clubcollect.com/goede-start in te voeren.
De verwerking van gegevens zal plaatsvinden geheel conform de vereisten onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens (artikel 8 onder b Wbp). U als clublid kunt erop vertrouwen dat uw gegevens veilig worden opgeslagen, niet voor andere doeleinden dan de contributiebetaling worden gebruikt en nooit aan derden worden verstrekt voor commerciële doeleinden. Meer informatie over de behandeling van persoonsgegevens door ClubCollect kunt u vinden op https://clubcollect.com/legal/privacy-statement.html. Wanneer u vragen heeft over bovenstaande neemt u dan contact op met de ledenadministratie of de penningmeester. Namens het bestuur wens ik u alvast een sportief en vooral gezellig seizoen 2016/2017 toe en vertrouw ik op een succesvolle invoering van deze nieuwe wijze van contributie-inning.
Met vriendelijke groet,
Guido Emanuels
Penningmeester ASC Nieuwland
email: penningmeester@ascnieuwland.nl, ledenadministratie@ascnieuwland.nl